«Шкільний творчо-креативний соціопростір» Реалізований

Доданий
09.10.2020
Номер
10
Освіта

Внаслідок обладнання шкільного творчо-креативного соціопростору в ліцеї буде створено альтернативний, вільний простір для культурного і інтелектуального розвитку учнівської молоді. Це надає змогу активній і ініціативній молоді проводити культурно-освітні заходи, спілкуватись один з одним, проводити зустрічі, відвідувати різноманітні семінари, тренінги, організовувати виставки і просто відпочивати

Автор проєкту
Бюджет
197 403 грн
Розрахунок бюджету

Опис

Для кого цей проєкт?

Проєкт розраховано на різні групи населення: діти, батьки, вчителі, керівники гуртків та творчих об’єднань ліцею, творча молодь, аматорські творчі колективи, майбутні покоління дітей, які відвідуватимуть заклад, а також запрошені до участі в заходах представники громади, району, та зарубіжжя (робота мовного табору GoCamp та участь у роботі MINI-EDCAMP). Результат проєкту розповсюджується на с. Станичне, с. Дегтярка, с. Дерегівка, с. Лихове, с. Печіївка, с. Ляшівка, с. Москальцівка, с. Білоусівка

Мета проєкту

Забезпечити формування успішної особистісної траєкторії розвитку дітей та учнівської молоді сіл шляхом залучення їх до мистецтва; забезпечити соціалізацію учнів, їх соціальну адаптацію, олюднення соціальної комунікації молоді; налагодження міжпоколінного контакту та збереження спадкоємності поколінь; формування естетичної культури у мешканців сіл на кращих традиціях українського народу, культурного і духовного надбання, поваги до батьків; залучення місцевої спільноти до культурно-просвітницьких та мистецьких заходів.

Проблема

Поточний ремонт та модернізація актової зали ліцею з метою створення комфортного багатофункціонального, універсального простору для організації інтерактивних, пізнавальних, розважальних, урочистих та концертних заходів, учнівських, батьківських та педагогічних форумів, реалізації культурно-просвітницьких потреб ліцею за допомогою сучасних аудіовізуальних технологій. Проте актова зала в Станичненському ліцеї існує як актова зала-їдальня, тому даний проєкт надає змоги розмежувати зону актової зали та їдальні та створити комфортні умови для проведення різних заходів.

Пропоноване рішення вирішення проблеми і його обгрунтування

Завдяки здійсненню завдань проєкту стане можливим виведення культурно-просвітницьких заходів закладу на якісно новий рівень, збільшаться можливості для творчої реалізації юних мешканців сіл мікрорайону ліцею, покращаться умови культурного дозвілля учнівської молоді, буде підвищено роль ліцею, як громадського центру який може надавати якісні послуги позашкільного дозвілля, розвивати таланти дітей, убезпечувати їх від негативних впливів вулиці. Крім того, поліпшення матеріально-технічного забезпечення закладу звукопідсилювальною, аудіовізуальною та освітлювальною апаратурою стане поштовхом для організації та проведення різноманітних за напрямком та тематикою фестивалів, конкурсів, святкових програм та акцій на базі закладу, так як заклад є опорним.

Повний опис проєкту та прогнозний обсяг витрат

Однією з нагальних проблем, яка стоїть перед позашкільною освітою сьогодення є створення в установах освіти умов для інтелектуального та творчого розвитку особистості. Гідний творчий і освітній розвиток дітей й підлітків є основою формування активних і свідомих громадян, запорукою зміцнення громадянського суспільства й держави. Станичненський ліцей є одним з опорних закладів, в якому перебуває абсолютна більшість дітей навколишніх сіл, місцем, де вони можуть розкрити свій творчий потенціал та проявити свої громадянські якості. Різноманітність та різноплановість заходів та акцій, що проводяться на базі ліцею, забезпечує розширену цільову категорію учасників. Учні, працівники закладу та батьки – всі вони є безпосередніми учасниками, концертів, фестивалів, конкурсів та акцій, що проходять на базі закладу. Проте сучасне середовище субкультури дитинства в ліцеї потребує модернізації. На даний час ліцей не має відповідного матеріально-технічного забезпечення для проведення заходів на належному, високому організаційному рівні.
З метою підтримки інноваційних методів освіти щодо художньо-естетичного та соціально-громадського розвитку зростаючого покоління, виховання любові до держави, виявлення творчих, діяльних, обдарованих дітей, виникає необхідність створення умов для цього. Актуальність даного проєкту обумовлена необхідністю ефективного функціонування актової зали Станичненського ліцею, створення умов для нарощування інтелектуального та творчого потенціалу учнів закладу шляхом пропозиції нових інтерактивних мистецьких, соціально-просвітницьких заходів. Мініпроєкт покликаний покращити умови дозвілля дітей, їх залучення до проведення та участі у художньо-естетичних, героїко-патріотичних заходах, конкурсах, квестах та справ корисних для суспільства.
Вже декілька десятиліть у ліцеї гостро стоїть проблема у встановленні та обладнанні сцени актової зали та заміни вже давно застарілого світлового, музичного обладнання, яке не надає можливості в повному обсязі проводити якісні культурно-мистецькі заходи як для учнів, так і мешканців та гостей мікрорайону закладу. Подібний стан актової зали створює не найкращі умови для таких заходів та підриває авторитет як закладу, так і села.
Облаштування актової зали закладу новою музичною та мультимедійною апаратурою відкриває нові можливості не тільки для учнів закладу, а також може бути використана для соціально-культурної та просвітницької роботи з громадою села. Ресурс інформаційних та аудіовізуальних технологій буде також використано для впровадження та популяризації інноваційної освіти, реалізації культурно-мистецьких проєктів, для проведення громадських заходів, що гартують підростаюче покоління як справжніх свідомих патріотів.
Заміна застарілого освітлення, встановлення та обладнання сцени, ремонт підлоги та стелі сприятиме створенню сучасної комфортної компактної глядацької зали, яка могла б легко трансформуватись у танц-пол або конференц-зал, інноваційний та креативний «інкубатор», платформу для дебатів чи будь-який інший творчий майданчик.
Шкільний творчо-креативний соціопростір має стати також місцем здійснення соціальної роботи засобами арт-терапії із дітьми, що потребують соціальної підтримки.
Неналежне забезпечення процесів всебічного розвитку учнівської молоді, відсутність місця для інтелектуальних обговорень і заходів, слабкий процес інтеграції молоді у середовище громади – ось перелік проблем, які підкреслюють, що існує протиріччя між необхідністю забезпечення процесів всебічного розвитку молоді та відсутністю місця з сучасним обладнанням і матеріально-технічною базою для такого розвитку.
Внаслідок обладнання шкільного творчо-креативного соціопростору в ліцеї буде створено альтернативний, вільний простір для культурного і інтелектуального розвитку учнівської молоді. Це надає змогу активній і ініціативній молоді проводити культурно-освітні заходи, спілкуватись один з одним, проводити зустрічі, відвідувати різноманітні семінари, тренінги, організовувати виставки і просто відпочивати, що надасть змогу збільшити кількість якісних молодіжних проектів та залучити шкільне самоврядування до вирішення проблем як ліцею так і села.
Шкільний творчо-креативний соціопростір – це місце не лише для тих, хто бажає навчитися чомусь новому або вийти на новий професійний рівень, а й для тих, хто прагне поділитися досвідом, обмінятися творчими ідеями та знайти однодумців.
Завдання даного проєкту:
- задоволення потреб учнівської молоді та дітей у творчій та соціальній реалізації;
- стимулювання інтересу до духовної, культурної світової і вітчизняної спадщини;
- сприяння змістовному дозвіллю учнів;
- підвищення іміджу закладу освіти як культурного, освітнього, інформаційного, дозвіллєвого центру;
• створення умов для проведення форумів, конференцій, концертів, лекцій, майстер-класів;
• створення публічного простору для самоорганізації молодої активної спільноти та проведення профорієнтаційної роботи серед молоді;
• створення умов для організації та проведення семінарів, тренінгів, практикумів та лекції на теми актуальні для молоді;
• розвиток культурних та соціальних проектів молоді;
• самоорганізація активних учнів та гуртування їх навколо ідеї спільної праці направленої на сталий розвиток ліцею;
- надання додаткових культурно-освітніх послуг.

Результати проєкту спрямовані на такі категорії населення: учні, вчителі, працівники та батьки учнів.
Успішна реалізація проєкту матиме позитивний вплив на жителів сіл Станичне, Дегтярка, Дерегівка, Лихове, Печіївка, Ляшівка, Москальцівка, Білоусівка.

Очікувані результати від виконання проєкту

Результат проєкту це забезпечення учнівській молоді сучасного, комфортного та безпечного простору для освіти, самоосвіти і дозвілля, який відповідає їх віковим особливостям та потребам, на основі ресурсної бази ліцею.
Реалізація проєкту забезпечить 100 % залучення учнів позашкільною освітою та залучення більшої частки населення до проведення культурно-масових заходів на базі ліцею, а також збільшити частоту проведення таких заходів.

Фотографії

Відповідальні підрозділи

Відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради